Geen dag is hetzelfde voor medewerkers
van Anso Lift- en Roltrapreiniging
De eerste vier maanden bij Anso Lift- en Roltrapreiniging zitten er alweer bijna op voor projectleider Stan Baas. Na tien jaar geleden al eens een bijbaantje als service medewerker bij Anso gehad te hebben, is hij nu terug in een hele nieuwe rol. In dit interview vertelt Stan hoe de eerste maanden zijn bevallen en hoe hij het bedrijf wil helpen groeien. Eén ding is zeker, het vinden van het juiste personeel is daar een belangrijk onderdeel van!
Flexibel plannen
Na lang in de autoverhuurwereld gewerkt te hebben, was het tijd voor een nieuwe uitdaging. Het gesprek met Anso Lift- en Roltrapreiniging kwam precies op het goede moment. “Ik wilde echt een andere kant op”, vertelt Stan. “Na tien jaar heb je alles wel gezien. Bij Anso waren ze op zoek naar een projectleider en dit leek me heel interessant om te doen. Tot nu toe heb ik me vooral bezig gehouden met het plannen van de jongens. Ik ga iedere dag om zes uur ’s morgens van huis en ben dan om half zeven op de zaak. De vaste service medewerkers kunnen in een online portal zien waar ze heen moeten en wat de werkzaamheden zijn. Als ze geen extra materiaal nodig hebben van kantoor, gaan ze direct naar een klus. De anderen help ik op pad. De rest van de dag controleer ik de uren van de dag ervoor, regel ik spoedklusjes en maak ik planningen. Je moet wel flexibel zijn, want de planning verandert bijna ieder uur. Als klussen uitlopen, eerder klaar zijn of er is een medewerker ziek dan gooi je alles weer om. Inmiddels heb ik zelf ook mijn liftcertificaten behaald en zal ik de komende tijd ook veel op de werklocaties zijn om waar nodig te assisteren en werkzaamheden te controleren.”
Groeien met behoud van kwaliteit
Nu de eerste maanden erop zitten, wil Stan zich de komende tijd ook meer focussen op het grote geheel. “Mijn doel is om samen met Arwin de organisatie verder te professionaliseren en er een duidelijke lijn in te brengen”, licht hij toe. “Dit heeft natuurlijk tijd nodig. De uitdaging is om te groeien op basis van de juiste voorwaarden en met behoud van kwaliteit. Hier is ons personeel een heel belangrijk onderdeel van. We werken samen met alle grote liftbedrijven en we zien dat die ook steeds meer verwachten van dienstverleners. Het is meer dan even een schacht schoonmaken, alles van de zijkanten tot de machinekamer moet worden meegenomen. Daar passen we ons op aan en nemen we het personeel ook in mee.”
Werken bij Anso Lift- en Roltrapreiniging
Om te kunnen groeien zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit is Anso Lift- en Roltrapreiniging op zoek naar goede mensen, liefst met een technische achtergrond. Wat maakt het werk volgens Stan zo leuk? “Anso is sowieso een hele flexibele en meedenkende werkgever. Net als tegen klanten, wordt er ook tegen personeel niet zomaar ‘nee’ gezegd. Iemand die geen rijbewijs heeft, wordt thuis opgehaald door een collega, iedere maand hebben we een borrel met de hele Anso Groep en geen dag is hetzelfde. We werken door heel Nederland. Van Groningen, tot Amsterdam, Harlingen en Sittard. Anso regelt ook dat je de juiste certificaten behaalt. Dit gebeurt gewoon onder werktijd en de kosten worden gedekt. Anso is een hele stabiele werkgever en het is een gezellige groep!”, besluit Stan.
Ben jij technisch onderlegd en lijkt het jou een mooie uitdaging om bij een jonge, ambitieuze organisatie aan de slag te gaan als service medewerker? Bekijk dan hier de vacature of neem voor meer informatie direct contact op met Jaimy Schenk via jaimy@anso.nl.
Links
https://anso.nl/vacatures/allround-service-medewerker-38-uur-p-w/
https://anso.nl/liftenroltrapreiniging/?p=807
https://anso.nl/vacatures/allround-service-medewerker-38-uur-p-w/